Shop Mobile More Submit  Join Login
Waves in Tokyo by dcwj Waves in Tokyo by dcwj
Hi all! here's a piece i did back in 2009, right after my first trip to japan with my wife, Angela.
I found it recently and decided maybe i should touch it up again and post it up.
I was in Ikebukuro when i snapped a photo outside lawsons store with all the highways outside that look kinda awesome.
I drew the lines over the background photo i took and started adding in characters of my own inside.
The reason why they were so many fishes swimming around is because we missed out the sunshine aquarium and did not visit it.
subsequently when we decide to head back the following year, it was closed for renovation =(
Anyways, so if u notice, the fishes are swimming to sunshine city where the aquarium is.
i wanted it to be like an ocean but right in the middle of the streets of Ikebukuro.
If u look closer up to the top right hand corner, you can see Angela and me lol
I hope everyone would enjoy this picture as much as i enjoyed this honeymoon 5years back
I love my wife! =) thanks for dropping by!
Add a Comment:
 
:iconmomostorm:
momoStorm Featured By Owner Jul 20, 2014
We are a game studio hiring talent freelance artist to work for Trading Card Game. Please PM for details.
Reply
:iconthevampiredio:
thevampiredio Featured By Owner Mar 17, 2014  Professional Digital Artist
i wanna live in this tokyo. :D
Reply
:iconalexus0977:
alexus0977 Featured By Owner Mar 14, 2014  Hobbyist General Artist
Hhaha his contented face right up there in that bridge XD
Reply
:icong0designs:
G0DESIGNS Featured By Owner Mar 13, 2014  Professional Digital Artist
Soooooooooooooo amazing!!!!!!!! :dance: :boogie: :clap: keep up this amazing artwork!!!!!
Reply
:iconcaroline-sama:
Caroline-sama Featured By Owner Feb 20, 2014
awwws  *-* !! your history love is so cute *-* Great work c:
Reply
:iconepsie125:
Epsie125 Featured By Owner Feb 4, 2014  Hobbyist General Artist
absolutely Stunning!!:D
Reply
:iconhallusko:
Hallusko Featured By Owner Feb 2, 2014  Student Digital Artist
This is SO INCREDIBLE!!!!:love:
Reply
:iconlobosuave:
LOBOsuave Featured By Owner Jan 26, 2014  Hobbyist Traditional Artist

holy shart. this is something else.


Reply
:iconlafnlion:
LafnLion Featured By Owner Jan 19, 2014
Lovely fantasy!
Reply
:iconme-mai:
Me-MAI Featured By Owner Jan 19, 2014
So many whores
Reply
:iconartftw369:
ArtFTW369 Featured By Owner Jan 16, 2014
Everything happens in Japan...
Reply
:iconyazukiwolf:
yazukiwolf Featured By Owner Jan 16, 2014
great idea. I might have to try to do that with one of my own photos one day.
Reply
:iconadyb234:
Adyb234 Featured By Owner Jan 16, 2014  Hobbyist Digital Artist
Your is a keeper, if she lets u draw semi naked Japanese ladies in my book-lol
Reply
:iconrazort300:
razort300 Featured By Owner Jan 15, 2014
cool
Reply
:iconvaalandil:
Vaalandil Featured By Owner Jan 14, 2014  Hobbyist General Artist
Nice!
Reply
:iconchristianstrange3:
ChristianStrange3 Featured By Owner Jan 14, 2014  Hobbyist Digital Artist
amazing art, i love the details of the street and all fish
Reply
:iconmichaelaquino000:
michaelaquino000 Featured By Owner Jan 13, 2014  Hobbyist
this is so cool!
Reply
:iconseol13:
Seol13 Featured By Owner Jan 13, 2014  Hobbyist Digital Artist
Damn i want to go to japan, every girl is in bikini!!!! hahaha nicely done! its a great piece!
Reply
:iconradprofile:
Radprofile Featured By Owner Jan 15, 2014  Hobbyist Digital Artist
Don't go, is lesbian world, look, no men insight, they kill them ASAP.
Reply
:iconseol13:
Seol13 Featured By Owner Jan 16, 2014  Hobbyist Digital Artist
maybe... or maybe is a bisexual girls spot. It would be irreponsable for Derrick to draw them other wise (can be misleading publicity, you now DPC would fee u!) hey you are from El Salvador?
Reply
:iconradprofile:
Radprofile Featured By Owner Jan 18, 2014  Hobbyist Digital Artist
Asi es, por que otra razon alguien querria poner que es de este mugroso pais? LOL :lol:
Reply
:iconseol13:
Seol13 Featured By Owner Jan 18, 2014  Hobbyist Digital Artist
Jajaja, no se para que no le encuentre la interpol (no se querian venir a meter aqui) Ya me he topado con un par de ecuatorianos que ponen el salvdor por error.
Reply
:iconradprofile:
Radprofile Featured By Owner Jan 18, 2014  Hobbyist Digital Artist
No me sorprende, muchos ni saben que el pais existe.
Reply
:iconseol13:
Seol13 Featured By Owner Jan 19, 2014  Hobbyist Digital Artist
Si cualquier rato migro a otras tierras. Un lugar donde me consiga una  pelirroja! Irlanda maybe.
Reply
:icondcwj:
dcwj Featured By Owner Jan 13, 2014  Professional Digital Artist
LOL! i wish everygirl is in bikini as well! hahaha but u do see some really short skirts there though, even in winter O_O
i wonder how they can tolerate the cold weather!
Reply
:iconseol13:
Seol13 Featured By Owner Jan 14, 2014  Hobbyist Digital Artist
here a "cliche" answer: They are hot by the inside, so no need of pants for the outside...yeah, need to go... haha.
Reply
:icondcwj:
dcwj Featured By Owner Jan 19, 2014  Professional Digital Artist
lol pants? who needs em =p
Reply
:iconseol13:
Seol13 Featured By Owner Jan 19, 2014  Hobbyist Digital Artist
Yeah Japan! the No Pants Revolution hahaha (i should made some posters about that haha) Imagine "Girls around the world unite! to the NO Pants Revolution!"
Reply
:icondarkjavier23:
darkjavier23 Featured By Owner Jan 13, 2014
AMAZING WORK !!!!!!! ALL YOU RE WORK !!!!!! :D
Reply
:icondcwj:
dcwj Featured By Owner Jan 13, 2014  Professional Digital Artist
Thank you!! =)
Reply
:icondarkereve:
DarkerEve Featured By Owner Jan 13, 2014
Pretty awesome and interesting concept, great work 
Reply
:icondcwj:
dcwj Featured By Owner Jan 13, 2014  Professional Digital Artist
Thank you!! =)
Reply
:iconfilhoartecomic:
FilhoArtecomic Featured By Owner Jan 13, 2014  Hobbyist General Artist
loolll
Reply
:icondcwj:
dcwj Featured By Owner Jan 13, 2014  Professional Digital Artist
=p
Reply
:iconle-mime:
Le-mime Featured By Owner Jan 13, 2014
Good job, nice dream
Reply
:icondcwj:
dcwj Featured By Owner Jan 13, 2014  Professional Digital Artist
Thank you!! =)
Reply
:iconchesterocampo:
chesterocampo Featured By Owner Jan 13, 2014  Professional Digital Artist
Nobody does it like the DCWJ! :D
Reply
:icondcwj:
dcwj Featured By Owner Jan 13, 2014  Professional Digital Artist
LOL! haha thanks Chester! =)
Reply
:iconmohammadyazid:
mohammadyazid Featured By Owner Jan 13, 2014  Professional General Artist
Amazing, man. Makes me want to improve :)
Reply
:icondcwj:
dcwj Featured By Owner Jan 13, 2014  Professional Digital Artist
Hey thanks Zid! =)
Reply
:iconcalaca35:
Calaca35 Featured By Owner Jan 13, 2014
Looks great.
Reply
:icondcwj:
dcwj Featured By Owner Jan 13, 2014  Professional Digital Artist
Thank you!! =)
Reply
:iconfrancescodisa:
FrancescoDisa Featured By Owner Jan 12, 2014  Professional Digital Artist
beautiful work
Reply
:icondcwj:
dcwj Featured By Owner Jan 13, 2014  Professional Digital Artist
Thank you!! =)
Reply
:icontoukatsu:
Toukatsu Featured By Owner Jan 12, 2014
So eclectically awesome. :D
Reply
:icondcwj:
dcwj Featured By Owner Jan 13, 2014  Professional Digital Artist
Thank you!! =)
Reply
:iconzebes:
ZEBES Featured By Owner Jan 12, 2014  Hobbyist
This is a wonderful pic, you are awesome, I am glad that you are happy with your wife, AND I have to say that I was lucky enough to visit de Sunshine aquarium in Ikebukuro, despite my short stay in Japan :3 
Reply
:icondcwj:
dcwj Featured By Owner Jan 13, 2014  Professional Digital Artist
Hey man! thanks so much! =D
haha how was the aquarium? did u go after it got renovated?
i hope i can go back to japan for a trip soon!
Reply
:iconzebes:
ZEBES Featured By Owner Jan 14, 2014  Hobbyist
you're welcome :D 

I went on sept. 2012, so I assume yes, after it got renovated. Lots of cool fish and animals, even a very nice seal show, I tok tons of pictures, hahaha! 
And it'd be awesome if you go again, for me it's REALLY hard/expensive going there cause Japan is so far away from Chile :c 
Reply
:icondcwj:
dcwj Featured By Owner Jan 19, 2014  Professional Digital Artist
Ahhh! damn sounds fun! =)
i want to go backkk japan! i miss the place so much!
woahhh fromm Chile the tickets must have cost a bomb!
the high prices for things you buy there dont help either =(
the only good thing is that the japanese yen has dropped so much compared to 2-3years ago!
Reply
Add a Comment:
 
×
  • Art Print
  • Canvas
  • Photo




Details

Submitted on
January 12, 2014
Image Size
4.7 MB
Resolution
2121×3000
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
26,391 (7 today)
Favourites
1,401 (who?)
Comments
92
×